חזרו אליי

אבטחת מידע

וידאה חברה לניהול השקעות מקבוצת לאומי בע"מ, נמנית על קבוצת לאומי המיישם במערכותיו אמצעים מתקדמים לאבטחת פעילותך ולשמירה על פרטיותך, סודיות הנתונים והמידע העומדים לרשותך.
עיקר האמצעים
הזדהות בכניסה למערכת - זיהוי באמצעות קוד משתמש וסיסמה אישית.
הצפנת התקשורת - העברת המידע בין מחשבי הבנק למחשבך, דרך רשת האינטרנט, מתבצעת בתקשורת מוצפנת (SSL ברמה של 256 ביט).
רישום כאתר אמיתי - אתרי החברה רשומים אצל חברת DigiCert האמריקנית כאתרים מאובטחים, ומכילים מנגנון המאפשר הפניה ל- DigiCert כגורם שלישי ובלתי תלוי, לקבלת אישור כי מדובר באתרים הרשמיים של החברה.
רכיבי הגנה – מגוון רכיבי סינון ברמת תקשורת (Firewalls, נתבים וכדומה) ורכיבי הגנה וסינון תשתיתיים ואפליקטיביים.
לוג (יומן) פעילות - שמירת פירוט האירועים של משתמשי המערכת.
פיקוח ובקרה - מופעלים אמצעי פיקוח ובקרה מתמידים על ההתקשרות לאתר.
דיווח - המערכת מדווחת למערכות בקרה של הבנק על ניסיונות פריצה.
בדיקות אבטחת מידע - מתבצעות בדיקות מחמירות של המערכת ורכיביה, על ידי גורמים חיצוניים המתמחים בכך.
הגנה פיזית - השרתים מותקנים בלאומי, בחוות שרתים מאובטחת ומוגנת מפני גורמים לא מורשים.
 
הנחיות לאבטחת המחשב האישי
שימוש בתוכנת אנטי וירוס במחשבך, ועדכונה באופן שוטף.
שימוש בתוכנת Anti Spyware לזיהוי תוכנות ריגול במחשבך, ועדכונה באופן שוטף.
שימוש בתוכנת Personal Firewall במחשבך האישי.
שימוש בדפדפן בגרסה חדשה (Internet Explorer 8, Mozilla Firefox 3.5, Safari 3.2, Opera 9.5, Google Chrome וכל גרסה מתקדמת יותר של דפדפנים אלה).
עדכון מערכת ההפעלה, הדפדפן ותוכנות המדף האחרות בתיקונים המתפרסמים מעת לעת, הקשורים לנושא אבטחת מידע.
אין לשמור את פרטי הזיהוי במחשב, מחשש לחשיפתם על ידי סוסים טרויאניים או תוכנות שיתוף קבצים (כדוגמת Emule), המאפשרות גישה לקבצים במחשב.
הימנעות מטעינה למחשב של תוכנות לא מוכרות.
הימנעות מהורדת קבצים לא מוכרים מרשת האינטרנט.
מומלץ להגדיר מחיקת קבצים זמניים באופן אוטומטי בסגירת הדפדפן, דרך תפריט כלים ← אפשרויות אינטרנט ← מתקדם ← רוקן את התיקייה Temporary Internet Files בעת סגירת הדפדפן.
 
למשתמשים ברשת ביתית אלחוטית
יש לשנות את שם המשתמש והסיסמה המוגדרים כברירת מחדל בנתב האלחוטי.
מומלץ לאבטח את התקשורת האלחוטית באמצעות פרוטוקול הצפנה אלחוטי כגון WPA.
הנחיות לגלישה בחשבונך 
רשת האינטרנט מספקת מידע ושירותים רבים ומגוונים, אך צופנת בחובה גם סכנות לא מעטות.
על כן, יש חשיבות רבה בשמירה על כללים בסיסיים לגלישה בטוחה.
 
 שמירה על פרטי הזיהוי
• פרטי הזיהוי שלך למערכת הינם אישיים וסודיים. אין להחזיקם במקום גלוי בו יהיו נגישים לאחרים ואין למסור אותם לגורמים זרים.
• יש לוודא כי בעת כניסתך למערכת, לא ימצאו בסביבתך גורמים לא מורשים.
• אין למסור את סיסמתך האישית לשום גורם, גם אם הוא מזדהה כנציג החברה ו/או בנק לאומי או מזוהה עימו. אם תתבקש למסור את הסיסמה האישית, אין למסרה! עליך לדווח על כך מיידית למוקד התמיכה של החברה בטלפון *5573 או 03-9545573
• אין לשמור את פרטי הזיהוי במחשב או בטלפון הנייד מחשש לחשיפתם על ידי וירוסים, תכנות זדוניות, סוסים טרויאניים או תוכנות שיתוף קבצים המאפשרות גישה לקבצים במחשב.
• ברישום לאתרים שונים באינטרנט, אין להשתמש באותם פרטי זיהוי (שם משתמש וסיסמה) המשמשים אותך להזדהות בחברה.
• אין לשלוח בדוא"ל או ב-SMS את פרטי הזיהוי לכניסה לחשבונך האישי.
 
בעת הכניסה לחשבון
• מומלץ להימנע מגלישה לחשבונך ממחשבים שרמת האבטחה בהם אינה ידועה.
• מומלץ להימנע מפתיחה במקביל של חלונות אינטרנט נוספים.
• יש לוודא את כתובת מסך הכניסה המתחילה ב- -https://www.videa.co.il
• עם הכניסה לחשבון, יופיעו התאריך ושעת ההתקשרות האחרונה שלך למערכת. יש לוודא שהנתונים המופיעים אכן נכונים.
• בזמן העבודה השוטפת עם המערכת, יש למנוע גישה פיזית של גורמים אחרים לעמדה ממנה מתבצעת הגלישה.
• בעת יצוא נתונים ושמירתם בקבצים במחשב, מומלץ להצפין את הקבצים באמצעות כלי הצפנה. בשום מקרה אין לשמור נתונים בקבצים במחשב ציבורי.
• בעת השימוש בדפדפן, ליד כתובת האתר יוצג סימן מנעול בצבע ירוק. הקשה על המנעול תציג את פרטי בעל האתר (בחלק מן הדפדפנים השם מוצג אוטומטית - Bank Leumi le-Israel LTD) ואת פרטי תוקף תעודת ה-SSL (תעודה המשמשת להצפנת התקשורת). תצוגה זו מעידה כי הצפנת התקשורת תקפה.
   
 יציאה מהמערכת
• לאחר 20 דקות של אי-פעילות מול המערכת, ינותק הקשר באופן אוטומטי ביוזמת המערכת. אולם, בגמר השימוש במערכת, אין להמתין לניתוק האוטומטי ויש לבצע ניתוק יזום באמצעות פעולת יציאה.
• בסיום השימוש במערכת, במיוחד במחשב מזדמן, עלייך לסגור את הדפדפן. לאחר יציאה מהמערכת, תתאפשר הכניסה למערכת רק באמצעות הזדהות מחדש.
 
טיפול בסיסמאות
• בחירת סיסמה – בחירת הסיסמא מתבצעת כחלק מתהליך ההרשמה. חשוב שהסיסמה שתיבחר תהיה אקראית, קשה לניחוש אך קלה לזכירה עבורך. הסיסמה צריכה לכלול לפחות 8 תווים המשלבים ספרות ואותיות.
• החלפת סיסמה - את הסיסמה האישית ניתן להחליף בכל עת, ומומלץ להחליפה בכל חשש לחשיפתה. 
• חסימת סיסמה - הסיסמה תיחסם לאחר חמישה ניסיונות הקלדה כושלים רצופים.
• שחרור סיסמה - לשחרור סיסמה שנחסמה או נשכחה, ניתן להשתמש בשירות "שכחתי סיסמה" במסך הכניסה, או לפנות למוקד התמיכה בטלפון *5573 או 03-9545573.